Google Arama Motoru Optimizasyon

Google Arama Motoru Optimizasyon


Başlangıç Rehberi
Versiyon 1.1, Yayın tarihi 13 Kasım 2008
Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi’ne hoş geldiniz. Bu dokümanın hazırlanmasına,
öncelikle Google’daki ekiplerin kullanımı için başlandı, ancak hazırlanan dokümanın arama motoru
optimizasyonuna yeni başlayan; kullanıcılar ve arama motorları ile sitelerinin etkileşimini geliştirmek
isteyen web tasarımcıları için de yararlı olabileceğini düşündük. Bu rehber size Google’da yapılan
aramalarda, sitenizi otomatik olarak ilk sırada göstermek için sırlar vermeyecek olsa da (kusura
bakmayın !), aşağıda açıklanan örnek kullanımları takip etmeniz arama motorlarının içeriğinizi
taramasını ve indekslemesini kolaylaştıracaktır.
Arama motoru optimizasyonu genellikle web sitenizin bazı bölümlerine küçük düzenlemeler yapılması
anlamına gelir. Tek tek incelendiğinde bu değişiklikler ek geliştirmelermiş gibi görünebilir, ancak diğer
optimizasyonlar ile birlikle sitenizin kullanıcı deneyimine ve normal arama sonuçlarındaki performansına
gözle görünür etkide bulunurlar. Bu rehberdeki başlıkların birçoğu, herhangi bir web sayfasındaki temel
bileşenler olduğu için size tanıdık gelecektir, ancak bunları en iyi şekilde kullanmıyor olabilirsiniz.
Arama motoru optimizasyonu sadece normal arama sonuçlarını etkiler, Google AdWords gibi ücretli
veya “sponsorla sağlanan” sonuçlar üzerinde etkisi yoktur.
Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008
Ücretli aramalar, AdWords
Genel arama sonuçları
Her ne kadar rehberin başlığında “arama motoru” kelimeleri yer alsa da, optimizasyon kararlarınızı
öncelikle ve çoğunlukla sitenizi ziyaret edenler için en iyisi olacak şekilde vermenizi öneririz. Onlar,
içeriğinizi özellikle kullanan kişiler ve işiniz hakkında bilgi bulmak için arama motorunu kullanıyorlar.
Arama motorlarındaki normal arama sonuçlarında üst sırada yer almak için bazı ince ayarlamalar
yapmak her zaman istenen sonuçları sağlamayabilir. Arama motoru optimizasyonu, sitenizin arama
motorlarında görünürlüğünü artırmak için atılabilecek en iyi adımdır.
Açıklamalarımızı bir örnek üzerinden anlatmak üzere, bu rehber genelinde kullanım için hayali bir
web sitesi oluşturduk. Her başlık için anlatılan konuyu açıklayacak site hakkında bilgiyi ekledik.
Kullanacağımız site hakkında genel bilgi şöyle:
• Website/firma adı: “Brandon’s Baseball Cards”
• Alan Adı: brandonsbaseballcards.com
• Faaliyet: Sadece internet üzerinden baseball kart satışı, fiyat listesi, makaleler ve haber içeriği
• Ölçek: Küçük, ~250 sayfa
Sizin siteniz, örnekten daha küçük veya daha büyük olabilir, tamamen farklı bir içerik sunabilir; ancak
aşağıda açıkladığımız optimizasyon başlıkları her ölçekte ve türde siteye uygulanabilir.
Umarız rehberimiz sizlere sitenizi geliştirmek üzerine bazı yeni fikirler sağlar, sorularınız, geri bildirimleriniz
ve başarı hikâyelerinizi Google Web Yöneticisi Yardım Grubundan bizlere iletebilirsiniz.
Özgün ve doğru sayfa başlıkları oluşturun
Başlık etiketi, hem kullanıcılara hem de arama motorlarına belirli bir sayfa başlığının ne olduğunu
belirtir. Bir HTML dokümanda etiketi etiketi içinde bulunmalıdır. İdeal olarak<br /> sitenizdeki her sayfa için özgün bir başlık oluşturmalısınız.<br /> Baseball kart sitemizin ana sayfası başlığında işletmemizin adı ve üç temel faaliyet<br /> alanımız bulunmaktadır.<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> Eğer dokümanınız arama sonuçları sayfasında görünüyorsa, başlık etiketi içeriği genellikle arama<br /> sonucundaki ilk satırda görüntülenir. (Eğer Google arama sonuçlarında görüntülenen farklı parçalar<br /> hakkında fazla bilginiz yoksa Google mühendisi Matt Cutts tarafından hazırlanan “anatomy of a<br /> search result” arama sonuçları anatomisi videosunu izlemenizi ve aşağıdaki Google arama sonuçları<br /> sayfa şemasını incelemenizi öneririz.) Kullanıcının arama için yazdığı terimler başlıkta koyu renkle<br /> gösterilir. Kullanıcıya, aradığı terimle sayfanın ne kadar uygun olduğunu belirtmeye yardımcı olur.<br /> Giriş sayfanızın başlığında web sitenizin/işletmenizin adı yer alabilir ve ayrıca bulunduğunuz bölge<br /> veya temel faaliyet alanlarınız ve hizmetleriniz gibi bazı önemli bilgileri ekleyebilirsiniz.<br /> Bir kullanıcı [baseball cards] araması yapıyor<br /> Giriş sayfamız, başlık birinci satırda görünecek şekilde listeleniyor (kullanıcının aradığı terimlerin<br /> koyu renkli olarak belirtildiğine dikkat edin)<br /> Eğer kullanıcı sonuca tıklar ve sayfayı ziyaret ederse, sayfanın başlığı tarayıcınızın üst bölümünde<br /> görünür.<br /> Sitenizdeki daha alt sayfaların başlığı, o sayfaların kapsamını doğru olarak belirtmelidir, ayrıca<br /> sitenizin veya firmanızın adını da başlığa ekleyebilirsiniz.<br /> Bir kullanıcı [rarest baseball cards] araması yapıyor<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> Arama ile ilgili, altlarda bulunan bir sayfa (başlığı içeriği yansıtacak şekilde özgün olduğundan)<br /> sonuç olarak sayfamızda görüntüleniyor<br /> Sayfa başlık etiketleri için kullanışlı ipuçları<br /> • Sayfa içeriğini doğru olarak tanımlayın – Sayfa içeriğini etkili olarak anlatan bir<br /> başlık seçin.<br /> Yanlışlar:<br /> • sayfadaki içerikle ilgisi olmayan bir başlık seçmeyin<br /> • “adsız” veya “yeni sayfa 1” gibi anlamsız başlıkları kullanmayın<br /> • Her sayfa için ona özgü başlık etiketleri oluşturun – Sayfalarınızın her birisinin ideal olarak<br /> kendine özgü bir başlık etiketi olmalı, böylece Google bu sayfanın sitenizdeki diğer sayfalardan nasıl<br /> farklı olduğunu anlayabilir. Yanlışlar:<br /> • sitenizdeki bütün sayfalarda veya sayfaların çoğunda tek başlık etiketi kullanmayın<br /> • Kısa ancak tanımlayıcı başlıklar kullanın – B aşlıklar hem kısa hem de bilgilendirici olabilir.<br /> Eğer başlık çok uzunsa, Google arama sonuçlarında sadece bir bölümünü görüntüler.<br /> Yanlışlar:<br /> • kullanıcılara yardımcı olmayacak çok uzun başlıklar kullanmayın<br /> • gereksiz anahtar kelimeleri başlık etiketine eklemeyin<br /> Tanım (“description”) meta etiketinden faydalanın<br /> Bir sayfanın “description” (tanım) meta etiketinden Google ve diğer arama motorlarına sayfanın ne<br /> hakkında olduğuna dair özet bilgi sağlar. Sayfa başlığı birkaç kelime veya deyimden oluşurken sayfa<br /> meta etiketibir veya iki cümleden veya kısa paragraftan oluşabilir. Google Web Yöneticisi Araçları<br /> İçerik analiz bölümü, “description” meta etiketlerinin çok kısa, çok uzun veya çok defa tekrarlandığını<br /> belirten kullanışlı araçlar sağlar (aynı bilgi başlık etiketi için de sağlanır). etiketi için<br /> olduğu gibi tanım (“description”) meta etiketi de HTML dokümanınızın etiketi içinde yer almalıdır.<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> Giriş sayfamız için tanım meta etiketi, sitenin içeriği hakkında kısa bilgi sağlamaktadır.<br /> Tanım meta etiketleri önemlidir, çünkü Google bunları sayfalarınız için kısa özet olarak kullanabilir.<br /> “Kullanabilir” diyoruz, çünkü sayfanızdaki yazılı metinde arama terimiyle eşleşen bölümü de<br /> görüntüleyebiliriz. Alternatif olarak Google, sitenizin tanımını eğer orada listeleniyorsa,<br /> Open Directory Project bölümünde kullanabilir. (Arama motorlarının ODP verisi göstermesini engellemek<br /> hakkında makaleyi inceleyiniz). Google kısa özet bölümünde gösterecek iyi bir eşleşme yapamazsa<br /> kullanılmak üzere, her bir sayfanıza tanım meta etiketi eklemek her zaman iyi seçenektir.<br /> The Webmaster Central Blog’da kısa özetler için daha iyi tanım meta etiketleri hazırlamak<br /> (improving snippets with better description meta tags) hakkında bilgilendirici makale vardır.<br /> Kısa özet sayfa başlığı, arama sonucunda sayfa başlığı altında ve sayfanın URL üstünde<br /> görüntülenir.<br /> Bir kullanıcı [baseball cards] araması yapıyor<br /> Giriş sayfamız, tanım meta etiketinin bir bölümü özet bölümünde görünecek şekilde listeleniyor<br /> Kullanıcı araması ile eşleşen terimler özet bölümünde koyu renkle belirtilir ve kullanıcıya, aradığı<br /> terimin sayfadaki içerik ile eşleşip eşleşmediği hakkında ipucu verir. Aşağıda başka bir örnekte ise<br /> daha alttaki sayfada bulunan bir makale sayfasındaki tanım meta etiketinden (idealinde kendi tanım<br /> meta etiketi girilmiş olmalıdır) özet bilgiyi göstermektedir.<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> Bir kullanıcı [rarest baseball cards] araması yapıyor<br /> Arama sonucunda, altlarda bulunan bir sayfadan kendisine ait tanım meta etiketi ile özet bilgi<br /> bölümü gösterilmektedir<br /> Tanım meta etiketleri için kullanışlı ipuçları<br /> • Sayfa içeriğini doğru olarak özetleyin – kullanıcılar arama sonuçları özet bölümünde<br /> gördüklerinde hem ilgilerini çekecek ve hem de bilgilendirecek bir tanım metni hazırlayın.<br /> Yanlışlar:<br /> • sayfa içeriği ile ilgisi olmayan tanım meta etiketi yazmayın<br /> • “bu bir web sayfasıdır” veya “ Baseball hakkında sayfa” gibi genel tanımlar<br /> yazmayın<br /> • tanımı sadece anahtar kelimelerle doldurmayın<br /> • bütün sayfa içeriğini kopyalayıp tanım meta etiketine yapıştırmayın<br /> • Her sayfa için özgün tanımlar kullanın – Her sayfa için farklı tanım meta etiketi kullanmak<br /> hem kullanıcılara hem de Google’a yardımcı olur, özellikle alan adınıza ait çok sayıda sayfa<br /> getiren aramalarda (örneğin; site: domain adı olarak kullanılan aramalar). Eğer sitenizde binlerce<br /> hatta milyonlarca sayfa varsa, tanım meta etiketlerini elle düzenlemek heralde mümkün olmaz.<br /> Bu durumda, her sayfa içeriğine göre tanım meta etiketlerini otomatik olarak oluşturabilirsiniz.<br /> Yanlışlar:<br /> • bütün site sayfalarınızda veya genel olarak aynı tanım meta etiketi<br /> kullanmayın<br /> URL yapısını geliştirin<br /> Web sitenizdeki dokümanlar için açıklayıcı kategoriler ve dosya adları vermeniz, sitenizi daha düzenli<br /> hale getirmesi yanında arama motorları tarafından dokümanlarınızın daha iyi taranmasına da yardımcı olur.<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> Aynı zamanda içerik dosyalarınıza bağlantı eklemek isteyenlere kolaylık sağlar. Ziyaretçiler, çok uzun<br /> ve şifreli gibi olan, içinde sadece birkaç anlaşılabilir kelime geçen URLlerden rahatsız olabilirler.<br /> Baseball kart sitemizdeki bir sayfanın kullanıcıya zorlu görünebilecek URLsi<br /> Bunun gibi URLler kafa karıştırıcı ve rahatsız edici olabilir. Kullanıcılar URLleri akılda tutma veya<br /> ona bağlantı oluşturmada zorlanırlar. Ayrıca, özellikle URLde çok fazla anlamsız parametreler<br /> bulunuyorsa kullanıcılar, URLnin bir bölümünün gereksiz olduğunu düşünebilirler. Bir bölümünü<br /> kullanmayıp bağlantıyı koparabilirler.<br /> Bazı kullanıcılar sayfanıza o sayfanın URLsini kullanarak bağlantı verebilir. Eğer URLniz ilgili<br /> kelimelerden oluşuyorsa, bu durumda sayfanız hakkında kullanıcılara ve arama motorlarına bir<br /> ID değeri veya anlamsız parametrelerden daha fazla bilgi sağlar.<br /> Yukarıda vurgulanmış kelimeler kullanıcıya veya arama motoruna daha sayfayı ziyaret<br /> etmeden bağlantılı sayfanın ne ile ilgili olduğu hakkında bilgi verir<br /> Son olarak, unutmayın ki bir dokümanın URLsi Google’daki arama sonuçlarının bir parçası<br /> olarak dokümanın başlığı ve özet bilgi bölümü altında görüntülenir. Başlık ve özet bilgi bölümünde<br /> olduğu gibi, arama sonucundaki URLde bulunan kelimelerden aranan kelime ile eşleşenler koyu<br /> renkle vurgulanır.<br /> Bir kullanıcı [baseball cards] araması yapıyor.<br /> Giriş sayfamız sonuçlarda, URLsi başlık ve özet bölümünde görünecek şekilde listeleniyor.<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> Aşağıda diğer bir örnekte ise nadiren bulunan baseball kartları hakkında makale içeren bir sayfa<br /> için URL gösterilmektedir. URLde, <a href="http://www.brandonsbaseballcards.com/article/102125/" rel="nofollow">http://www.brandonsbaseballcards.com/article/102125/</a> gibi<br /> ID numarası gösterilmesi yerine kelimeler olması arama yapan kişiye daha kullanışlı gelecektir.<br /> Bir kullanıcı [rarest baseball cards] araması yapıyor.<br /> Arama sonucunda, sitenin alt bölümlerinde bulunan sayfa içeriği yansıtan bir URL<br /> gösterilmektedir<br /> Google, oldukça karmaşık olsalar bile her türlü URL yapısını taramada başarılıdır, ancak yine de<br /> URLyi mümkün olduğunca basit yapmak, hem kullanıcılara hem de arama motorlarına<br /> yardımcı olur. Bazı web tasarımcıları bunu yapabilmek için dinamik olarak hazırlanmış URLyi<br /> statik olarak yeniden yazıyorlar, her ne kadar Google için bu iyi olsa da, şunu<br /> vurgulamak isteriz ki bu oldukça detaylı bir süreçtir ve eğer düzgün olarak yapılmazsa, sitenizi<br /> tararken sorunlara neden olabilir. İyi URL yapısı hakkında daha fazla bilgi için Web Tasarımcı<br /> Yardım Merkezindeki Google uyumlu URLler oluşturmak hakkında makaleyi öneririz.<br /> URL yapısı için kullanışlı ipuçları<br /> • URLlerde kelimeler kullanın – Sitenizin içeriği ve yapısına uygun kelimeler içeren URLler,<br /> sitenizi ziyaret eden kullanıcılar için daha kolay kullanım sağlar. Ziyaretçiler, onları daha<br /> kolay hatırlayabilir ve sayfanıza bağlantı vermeye daha kolay ikna olabilir.<br /> Yanlışlar:<br /> • gereksiz parametreler ve ID değerleri bulunan uzun URLler oluşturmayın<br /> • “sayfa1.html” gibi genel sayfa adları seçmeyin<br /> • sayfa adında “baseball-cards-baseball-cards-baseballcards.htm” gibi anahtar<br /> kelimeleri tekrar tekrar kullanmayın<br /> • Basit dizin yapısı oluşturun – İçeriğinizi iyi organize eden ve kullanıcılara sitenizin<br /> neresinde olduğunu gösteren bir dizin yapısı kullanın. Bir URLde bulunan içerik türünü<br /> belirtirken dizin yapınızı kullanmaya çalışın.<br /> Yanlışlar:<br /> • çok sayıda alt alta “…/dir1/dir2/dir3/dir4/dir5/dir6/page.html” gibi<br /> dizinler kullanmayın<br /> • içindeki içerikle ilgisi bulunmayan dizin adları kullanmayın<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> • Bir dokümana ulaşmak için tek URL versiyonu kullanın – Bazı kullanıcıların bir URL<br /> versiyonuna, diğerlerinin başka bir URL versiyonuna bağlantı vermesinden kaçınmak için<br /> (bu durum sayfa görüntüleme sayısının URL değerleri arasında bölünmesine yol açar), yapıda<br /> ve sayfalarınızın arasındaki iç bağlantılarda tek URL kullanmaya ve referans vermeye özen<br /> gösterin. Eğer kullanıcıların aynı içeriğe birden fazla URL ile eriştiğini fark ederseniz, bunu<br /> düzelmek için daha az tercih ettiğiniz URLlerden asıl URLye yönlendirme için 301 redirect<br /> (301 Yönlendirme) kullanmak iyi bir çözümdür.<br /> Yanlışlar:<br /> • alt alan bölgesinden ve root dizinden gelen sayfaların (örneğin “domain.com/<br /> page.htm” ve “sub.domain.com/page.htm”) aynı içeriğe erişmediğine dikkat edin<br /> • URLnizin www. ve non-www. versiyonlarını iç bağlantılarda kullanmayın<br /> • URLleri büyük harlerle yazmayın (çoğu kullanıcı URLlerin küçük harfle yazılmasını<br /> bekler ve daha kolay hatırlar)<br /> Sitenizde gezinmeyi kolaylaştırın<br /> Sitedeki gezinti bağlantıları, ziyaretçilerin aradıkları içeriği kolay bulmalarına yardımcı olduğu için<br /> önemlidir. Aynı zamanda web tasarımcı tarafından önemli görülen içeriğin neler olduğunu arama<br /> motorlarının anlamasına yardımcı olur. Her ne kadar Google arama sonuçları sayfa düzeyinde<br /> sağlansa da, Google bir sitenin bütününde sayfanın oynadığı rolu anlamak ister.<br /> Bütün sitelerde, genellikle sitede en sık görüntülenen ve birçok ziyaretçi için gezinti başlangıç noktası<br /> olan giriş veya “root” sayfası bulunur. Sitenizde az sayıda sayfa bulunmuyorsa, ziyaretçilerin genel bir<br /> sayfadan (root sayfanızdan), daha özellikli içerik bulunan başka bir sayfaya nasıl gideceğini planlamanız<br /> gerekir. Belirli bir başlık hakkında, onunla ilgili olarak alt başlıkları listelemeyi gerektirecek sayfalarınız<br /> var mı (örneğin, giriş sayfası- > ilgili başlık listesi->belirli bir başlık)? Farklı kategori ve altkategoriler<br /> altında sınıflanması gereken yüzlerce farklı ürününüz var mı?<br /> Baseball kartları hakkında küçük sitemiz için dizin yapısı<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> Bir Site Haritası web sitenizin yapısını gösteren “basit” bir sayfadır ve genellikle sitenizde bulunan<br /> sayfaları hiyerarşik olarak listeler. Ziyaretçiler sitenizde içeriği bulmakta zorlandıklarında bu sayfaya<br /> giderler. Arama motorları da bu sayfayı ziyaret ederek sitenizdeki sayfaların iyi bir taramasını yapsa da,<br /> Site Haritasının temel kullanıcı hedefi sitenizi ziyaret eden kişilerdir.<br /> Google Web Yöneticisi Araçları aracılığı ile Google’a gönderebileceğiniz XML Site Haritası dosyası,<br /> sitenizdeki sayfaların Google tarafından bulunmasını kolaylaştırır. Site Haritası dosyasının<br /> kullanılması (garantili olmasa da) asıl olarak hangi URL versiyonunu tercih ettiğinizi Google’a<br /> bildirmenin bir yöntemidir (örneğin, <a href="http://brandonsbaseballcards.com/" rel="nofollow">http://brandonsbaseballcards.com/</a> veya<br /> <a href="http://www.brandonsbaseballcards.com/" rel="nofollow">http://www.brandonsbaseballcards.com/</a>; tercih edilen alan adı hakkında makaleyi inceleyiniz).<br /> Google, siteniz için Site Haritası dosyası oluştururken kullanabileceğiniz Site Haritası oluşturma kodu<br /> adlı açık kaynak kodunu geliştirmeye yardımcı olmuştur. Site Haritaları hakkında daha fazla bilgi almak<br /> isterseniz, Web Yöneticisi Yardım Merkezinde bulunan Site Haritası dosyaları rehberi kullanışlı bir kaynaktır.<br /> .<br /> Sitede gezinme bağlantıları için kullanışlı ipuçları<br /> • Doğal akışı ile hiyerarşik yapı oluşturun – Kullanıcıların, genel başlıklardan sitenizde aradıkları<br /> daha detaylı bilgilere geçişlerini mümkün olduğunca kolaylaştırın. Gerektiğinde gezinti bağlantıları<br /> olan sayfalar ekleyin ve sitenizdeki bağlantı yapısında bunları düzenleyin.<br /> Yanlışlar:<br /> • örneğin, sitenizdeki her sayfadan diğer sayfalara bağlantı oluşturmak gibi karmaşık<br /> gezinti bağlantıları hazırlamayın<br /> • kullanılan içeriği aşırı şekilde parçalayıp bölümlere ayırmayın (örneğin, alt<br /> sayfalardaki bir içeriğe ulaşmak için yirmi kere tıklama olmasın)<br /> • Navigasyon için genelde metin kullanın – Site genelinde sayfadan sayfaya geçişler için metin<br /> kullanmanız, arama motorlarının sitenizi taramasını ve anlamasını kolaylaştırır. Özellikle flash ve<br /> JavaScript desteklemeyen bazı aygıtlar kullanıyorlarsa, birçok kullanıcı bunu diğer seçeneklere<br /> tercih eder.<br /> Yanlışlar:<br /> • sadece açılan menüler, resimler veya animasyonlardan oluşan bir gezinti<br /> yapısı kullanmayın (arama motorlarının çoğu siteden bu bağlantıları algılayabilir,<br /> ancak yine de kullanıcılar sitenizdeki bütün sayfalara normal metin bağlantılarla<br /> erişebilirse bu sitenizin erişilebilirliğini artırır, Google metin olmayan dosyaları nasıl<br /> kullanır hakkında daha fazla bilgi için inceleyiniz)<br /> • “breadcrumb” navigasyon kullanın – Bir “breadcrumb” bağlantı site içinde bulunduğunuz yeri<br /> tek satır gezinti bağlantısı olarak sayfa altında veya üstünde gösterir, böylece giriş sayfasına veya<br /> önceki bölümlere kolayca geçiş yapabilirsiniz. Breadcrumb bağlantısı, en genel sayfayı (giriş<br /> sayfasını) en solda gösterir ve sağ tarafta sırasıyla alt bölümler ve sayfalara olan bağlantılar<br /> bulunur.<br /> Sitemizdeki alt bölümlerde bulunan bir sayfa için Breadcrumb bağlantıları<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> • Sitenize HTML site haritası sayfası ve XML Site Haritası dosyası ekleyin – Sitenizdeki bütün<br /> sayfalara veya (yüzlerce binlerce sayfanız varsa) en önemli sayfalara olan bağlantıların listelendiği<br /> basit bir site haritası sayfası yararlı olacaktır. Siteniz için XML Site Haritası dosyası oluşturmak,<br /> sitenizdeki sayfaların arama motorları tarafından belirlenmesini kolaylaştırır.<br /> Yanlışlar:<br /> • HTML site haritanızın güncellemesini düzenli yaparak içindeki bağlantıların<br /> çalıştığından emin olun<br /> • konulara göre gruplamadan ve düzenlemeden bütün sayfaları alt alta<br /> listelemekten kaçının<br /> • Kullanıcıların, URLnin sadece belirli bir bölümünü yazabileceğini düşünün – Bazı kullanıcılar<br /> sayfalarınıza farklı şekilde ulaşabilir, buna hazırlıklı olun. Örneğin, sayfa üzerindeki breadcrumb<br /> bağlantısını kullanmak yerine kullanıcı URLnin bir bölümünü yazarak daha genel içeriğe ulaşmak<br /> isteyebilir.<br /> <a href="http://www.brandonsbaseballcards.com/haberler/2008/upcoming-baseball-card-shows.htm" rel="nofollow">http://www.brandonsbaseballcards.com/haberler/2008/upcoming-baseball-card-shows.htm</a><br /> sayfasını ziyaret ederken, tarayıcıda <a href="http://www.brandonsbaseballcards.com/haberler/2008/" rel="nofollow">http://www.brandonsbaseballcards.com/haberler/2008/</a><br /> yazarak bunun 2008 için tüm haberleri göstereceğini düşünebilir. Siteniz, bu durumda gereken<br /> içeriği gösterecek mi, yoksa 404 “sayfa bulunamadı” hatası mı görüntüleyecek? Peki, bir üst dizin,<br /> yani <a href="http://www.brandonsbaseballcards.com/haberler/" rel="nofollow">http://www.brandonsbaseballcards.com/haberler/</a> yazıldığında ne olacak?<br /> • Kullanışlı bir 404 sayfası hazırlayın – Kullanıcılar, hatalı bir bağlantı veya yanlış bir sayfa URLsi<br /> yazarak sonunda sitenizde olmayan bir sayfayı görüntülemek isteyecek. Bu durumda, kullanıcıyı<br /> sitenizde çalışan bir sayfaya kolayca yönlendirecek, özelleştirilmiş bir 404 sayfası oluşturmak<br /> kullanıcı deneyimini artırır. Özelleştirilmiş 404 hata sayfası, ana sayfanıza ve sitenizde öne çıkan<br /> konulara bağlantılar sağlayabilir. Google tarafından sunulan ve kullanışlı birçok özelliği otomatik<br /> olarak hazırlayan 404 bileşeni sitenizdeki özel 404 sayfasına ekleyebilirsiniz. Ayrıca, “sayfa<br /> bulunamadı” hatası oluşturan URLleri belirlemek için Google Web Yöneticisi Araçları’nı<br /> kullanabilirsiniz.<br /> Yanlışlar:<br /> • 404 hatası veren sayfalarınızın arama motorları tarafından indekslenmesini<br /> engelleyin (sitenizde olmayan sayfalar istendiğinde web sunucunuzun 404 HTTP<br /> durum kodu sağlamak üzere konfigüre edildiğini kontrol edin)<br /> • sadece “Bulunamadı”, “404” gibi basit hata mesajları verilmesi veya 404 hata<br /> sayfasının hiç olmaması<br /> • sitenizin diğer bölümleriyle tasarım olarak farklı bir 404 sayfası tasarımı<br /> kullanmaktan kaçının<br /> Kaliteli içerik ve hizmetler sunun<br /> İnandırıcı ve kullanışlı içerik oluşturmak, web sitenizi burada tartışılan diğer faktörlerden daha fazla<br /> etkileyecektir. Kullanıcılar iyi bir içerik gördüğünde anlarlar ve başka kullanıcıları da bu içeriğe<br /> yönlendirirler. Bu, bloglarda yayınlama, sosyal içerikli hizmetler, e-posta, forumlar ve diğer<br /> yöntemlerle olabilir. Doğal veya kulaktan kulağa yayılması, hem kullanıcılar hem de Google için<br /> sitenizin bilinirliğinin artmasını sağlar, bu da ancak kaliteli içerik sunmakla oluşur.<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> Bir blogger sitenizdeki içeriğin bir bölümünü görüyor, hoşuna gidiyor ve kendi blog<br /> sitesinden referans veriyor<br /> Sağladığınız içerik ne olursa olsun, önerilen bazı ipuçları şunlardır:<br /> İçerik için kullanışlı ipuçları<br /> • Kolay okunabilir metinler yazın – Kullanıcılar, iyi yazılmış ve kolay okunabilen içerikten hoşlanır.<br /> Yanlışlar:<br /> • Yazım ve imla hataları olan baştan savma metinlerden kaçının<br /> • metin içeriğini imaj dosyalarına eklemeyin (kullanıcılar metni kopyalayıp<br /> yapıştırmak isteyebilir ve arama motorları bunu okuyamaz<br /> • Konu başlıklarına göre bir düzen sağlayın – Bir konunun nerede başladığını, nerede bittiğini<br /> belirgin olarak kullanıcılara yansıtacak şekilde içeriğinizi düzenlemek her zaman yararlıdır.<br /> İçeriğinizi mantıksal bölümler ve parçalara halinde sunmak, kullanıcıların istediklerini kolayca<br /> bulmalarını sağlar. Yanlışlar:<br /> • farklı konularda büyük bir metni bütün olarak tek sayfaya paragraf, alt başlık<br /> ve sayfa düzeni olmadan eklemeyin<br /> • Kolay anlaşılır bir dil kullanın – Sunduğunuz içeriği bulmak için kullanıcıların arayabileceği<br /> kelimeleri göz önünde bulundurun. Konu hakkında çok bilgili bir kişi ile konuya yeni olan bir kişi,<br /> aramalarında farklı terimler kullanabilir. Örneğin iyi bir baseball taraftarı National League<br /> Championship Series anlamına gelen [nlcs] terimini ararken, konuya yeni ilgi duyan bir kişi<br /> [baseball yarıfinalleri] olarak bir arama yapabilir. Arama seçeneklerindeki bu farklılıkları<br /> yakalamak ve buna göre içeriğinizin yazım dilini oluşturmak (anahtar kelimelerin uygun ölçüde<br /> karışımını kullanmak) olumlu sonuçlar sağlayacaktır. Google AdWords, yeni anahtar kelime<br /> değişimlerini ve her bir anahtar kelimenin tahmini arama yoğunluğunu gösteren, kullanışlı<br /> Anahtar Kelime Aracı özelliği sağlamaktadır. Ayrıca, Google Web Yöneticisi Araçları sitenize<br /> erişimde en çok kullanılan arama terimlerinin neler olduğunu ve hangilerinin sitenize en çok<br /> kullanıcıyı yönlendirdiğini belirtir.<br /> • Yeni ve özellikli içerik oluşturun – Yeni içerik, hem var olan ziyaretçilerin yeniden gelmesini,<br /> hem de yeni ek kullanıcıların sitenizi ziyaret etmesini sağlar.<br /> Yanlışlar:<br /> • kullanıcılara çok az ek değer sağlayacak şekilde, var olan içeriği tekrarlamaktan<br /> kaçının<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> • site genelinde tekrarlayan ve birbirinin kopyası olan içeriği kullanmaktan kaçının<br /> (tekrarlanan içerik hakkında daha fazla bilgi)<br /> • Özel içerik ve hizmetler sunun – Diğer sitelerin sunmadığı yeni, kullanışlı hizmetler sağlayın.<br /> Kendi yaptığınız bir araştırmayı yazabilir, ilginç bir haber makalesi yayınlayabilir veya özel<br /> bir kullanıcı grubuna yönelik içerik sağlayabilirsiniz. Diğer sitelerin bunları sağlayacak<br /> kaynakları veya deneyimleri olmayabilir.<br /> • Kendi kullanıcılarınız için içerik oluşturun, arama motorları için değil – Sitenizi<br /> ziyaretçilerinizin ihtiyaçlarına yönelik tasarlayıp, arama motorları tarafından kolayca<br /> erişilebilmesini sağlarsanız, genellikle olumlu sonuçlar elde edersiniz.<br /> Yanlışlar:<br /> • arama motorlarını hedefleyen, ancak kullanıcılarınıza saçma gelecek ve kızdıracak<br /> çok sayıda gereksiz anahtar kelimeleri eklemekten kaçının<br /> • kullanıcılar için anlamı olmayan metin blokları eklemeyin<br /> • Kullanıcıların göremediği, ancak arama motorlarına görüntülenen metin eklemeyin<br /> Daha iyi bağlantılı metin ekleyin<br /> Bağlantılı metin kullanıcıların tıklayıp içeriğe yönlendirileceği metinlerdir ve şu şekilde kullanılır:<br /> <a href="..."></a>.<br /> Bu bağlantılı metin makale sayfalarından birisini açıkça tanımlıyor.<br /> Bu metin kullanıcılara ve Google’a, tıklandığında gidilecek olan sayfadaki içerik hakkında açıklayıcı<br /> bilgi sağlıyor. Sayfalarınızdaki bağlantılar, sitenizdeki diğer sayfalara giden site içi bağlantılar veya<br /> diğer sitelerdeki içeriğe giden site dışı bağlantılar olabilir. Her iki durumda da, bağlantı metniniz ne kadar<br /> iyi olursa, kullanıcılar sitenizde o kadar kolay gezinebilir ve Google için de gidilen sayfanın ne hakkında<br /> olduğunu anlaması kolaylaşır.<br /> Bağlantılı metin için kullanışlı ipuçları<br /> • Açıklayıcı metin seçin – Bir bağlantı için kullandığınız bağlantı metni, gidilecek sayfa hakkında<br /> en azından genel bir fikir sağlamalıdır.<br /> Yanlışlar:<br /> • “sayfa”, “makale” veya “buraya tıklayın” gibi çok genel bağlantılı metin kullanmaktan<br /> kaçının<br /> • konu ile ilgisi olmayan veya gidilecek sayfadaki içerikle uyuşmayan bağlantılı metin<br /> kullanımından kaçının<br /> sayfa URLsini bağlantılı metin olarak sürekli kullanmayın (yine de, bazı durumlarda<br /> mantıklı kullanım olabilir, örneğin yeni bir web sitesi adresinin reklamını yapmak için)<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> •<br /> • Hedefe uygun metin yazın Kısa ancak açıklayıcı metin kullanın, genellikle bir iki kelime<br /> veya kısa deyim kullanmaya özen gösterin.<br /> Yanlışlar:<br /> • uzun cümle veya kısa paragraf şeklinde uzun bağlantılı metin yazmaktan kaçının<br /> • Bağlantıları kolayca ayırt edilecek şekilde biçimlendirin – Kullanıcıların normal metin ile<br /> bağlantılı metni ayırt edebilmelerini kolaylaştırın. Eğer kullanıcılar bağlantıları fark etmez<br /> veya yanlışlıkla tıklarsa içeriğiniz kullanışsız hale gelir.<br /> Yanlışlar:<br /> • bağlantıları normal metin ile aynı şekilde biçimlendiren CSS kullanmaktan kaçının<br /> • Site içi bağlantılar için de bağlantılı metinleri hesaba katın – Bağlantı eklemeyi genellikle site<br /> dışına giden bağlantılar olarak düşünebilirsiniz, ancak bağlantılı metinlerin site içinde kullanımı<br /> kullanıcıların ve Google’ın site içinde gezinmesini kolaylaştırır.<br /> Yanlışlar:<br /> • sadece arama motorları için hazırlanmış ve aşırı şekilde anahtar kelimelerle<br /> doldurulmuş bağlantılı metinler kullanmaktan kaçının<br /> • kullanıcının sitenizde gezinmesine yardımcı olmayacak gereksiz bağlantılar<br /> kullanmaktan kaçının<br /> Uygun başlık biçimlendirmesi etiketi seçimi<br /> Başlık biçimlendirmesi etiketi (HTML kaynakta kullanılan başlık HTML etiketi veya HTTP<br /> başlıklarla karıştırmayın) sayfanızdaki yapıyı kullanıcılarınıza sunmak için kullanılır. Başlık<br /> biçimlendirmesi için (en çok önemlisi)<br /> <h1> ile başlayan ve (en az önemlisi )<br /> <h6>olan altı boyut<br /> kullanılır.<br /> Haber makalesi bulunan sayfada<br /> <h1> başlık biçimlendirmesi etiketi olarak site adımızı ve</p> <h2> biçimlendirmesi etiketi olarak makale başlığını kullanabiliriz.<br /> Başlık biçimlendirmesi etiketi genellikle uygulandığı metni, sayfadaki normal metinden daha büyük<br /> biçimlendirdiği için kullanıcıya görsel kolaylık sağlar; bu metnin önemli olduğunu vurgular, altında<br /> bulunan içerik ile ilgili fikir verir. Farklı başlık boyutları, içeriğinizin hiyerarşik yapısını oluşturarak<br /> dokümanınızın kolay okunabilmesini sağlar.<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> Başlık biçimlendirmesi etiketleri için kullanışlı ipuçları<br /> • Dokümanda ana hatları hazırladığınızı düşünün – Büyük bir doküman için ana hatları<br /> hazırlamaya benzer şekilde, sayfadaki ana başlıkların ve alt başlıkların neler olacağını ve<br /> hangi başlık biçimlendirmesi etiketlerini nerelerde kullanacağınızı belirleyin.<br /> Yanlışlar:<br /> • sayfa yapısını tanımlamaya yardımcı olmayacak başlık biçimlendirmesi etiketi<br /> kullanmayın<br /> • <em> ve <strong> gibi diğer etiketleri kullanabileceğiniz durumlarda başlık<br /> biçimlendirmesi etiketi kullanmayın<br /> • düzensiz olarak bir başlık etiketinden diğerine geçiş yapmayın<br /> • Sayfa genelinde başlık biçimlendirmesine dikkat edin – Başlık biçimlendirmesi etiketini,<br /> kullanımı mantıklı olan yerlerde kullanın. Çok fazla başlık etiketi kullanmak, kullanıcıların<br /> içeriği taramasını ve bir konunun nerede başlayıp bittiğini anlamasını zorlaştırır.<br /> Yanlışlar:<br /> • sayfa genelinde aşırı başlık biçimlendirmesi etiketi kullanmaktan kaçının<br /> • bütün sayfa içeriğini tek başlık biçimlendirmesi etiketine eklemeyin<br /> • başlık etiketlerini sadece biçimlendirme için kullanmayın, aynı zamanda yapıyı<br /> yansıtacak şekilde düzenlemeye özen gösterin<br /> Görsel resim kullanımını optimize etmek<br /> Resimler, sitenizin olağan bir parçası olarak görünebilir, ancak resim kullanımını optimize edebilirsiniz.<br /> Bütün resimlerde değerlendirmeniz gereken özellikler bulunabilir, belirleyici dosya adı ve “alt” değeri<br /> kullanılabilir.<br /> Eğer herhangi bir nedenle resim görüntülenemezse, yerine görüntülenecek yazı “alt” değeri ile<br /> belirlenebilir.<br /> Buradaki “alt” metnimiz, kısa ancak resmi doğru olarak tanımlıyor<br /> Bunu neden kullanalım? Eğer bir kullanıcı resimleri desteklemeyen bir tarayıcı ile sitenizi ziyaret<br /> ediyor veya farklı teknolojiler kullanıyorsa (örneğin ekran okuyucu), “alt” değerine yazılan yazı resim<br /> hakkında bilgi sağlar.<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> Herhangi bir nedenle resmimiz kullanıcıya görüntülenemese bile “alt” için yazılan yazı<br /> görüntüleniyor.<br /> Diğer bir neden ise, resmi bağlantı olarak kullanıyorsanız, alt için yazılan yazı aynı zamanda bağlantılı<br /> metin yerine kullanılacaktır. Ancak, sitenizin gezinti menüsünde çok fazla resim kullanmanızı<br /> önermiyoruz. Metin bağlantılar da aynı işlevi yerine getirecektir. Son olarak resim dosya adları ve alt<br /> metni kullanımı, Google Image Search (Google Resim Arama) gibi resim arama uygulamaları<br /> için kolaylık sağlar<br /> Resimler için kullanışlı ipuçları<br /> • Kısa ancak anlaşılır dosya adları ve alt metni kullanın – Optimizasyon için hedeflenen<br /> sayfanın birçok bölümleri gibi dosya adları ve alt metni kısa ancak anlaşılır olduğunda en<br /> iyi sonucu sağlar.<br /> Yanlışlar:<br /> • “resim1.jpg”, “pic.gif”, “1.jpg” gibi genel dosya adları mümkünse kullanmayın<br /> (binlerce resim bulunan bazı siteler resim dosya adlarını otomatikleştirmek için<br /> metodlar geliştirebilirler)<br /> • çok uzun dosya adları kullanmayın<br /> • “alt” metni için birçok anahtar kelime veya bütün cümleyi kopyalayıp eklemeyin<br /> • Resimleri bağlantı olarak kullandığınızda “alt” metni ekleyin – Eğer bağlantı için resim<br /> kullanmaya karar verirseniz, “alt” metni eklemek bağlantı verdiğiniz sayfanın içeriğini anlamak<br /> için Google’a yardımcı olur. Bağlantı metni yazıyormuş gibi düşünebilirsiniz.<br /> Yanlışlar:<br /> • spam olarak algılanabilecek çok uzun “alt” metni kullanmayın<br /> • site gezinti menüsü için sadece resim kullanmayın<br /> • Resimleri kendilerine ait bir dizine kaydedin – Web alanınızda farklı dizin ve alt dizinlerde<br /> resimleri kaydetmek yerine tek bir dizinde toplamaya çalışın.<br /> (örneğin brandonsbaseballcards.com/images/). Böylece resimlerin bulunduğu dizine<br /> gidişi kolaylaştırırsınız.<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> • Genelde desteklenen dosya türlerini tercih edin – Çoğu tarayıcı JPEG, GIF, PNG ve BMP<br /> resim biçimlerini destekler. Dosya adı uzantısının dosya türünü desteklemesi de iyi olur.<br /> Robots.txt dosyasının etkili kullanımını sağlayın<br /> “robots.txt” dosyası arama motorlarına sitenize erişip sitenizin bazı bölümlerini taramasını belirtir.<br /> .“robots.txt” olarak adlandırılması gereken bu dosya sitenizin root dizininde olmalıdır.<br /> Bizim robots.txt dosya adresimiz<br /> Bütün uyumlu arama motoru botları (* işareti ile gösterilen) /images veya /search ile<br /> başlayan URL altındaki içeriğe erişmez ve taramaz.<br /> Sitenizdeki belirli sayfaların taranmasını istemeyebilirsiniz, çünkü arama sonuçlarında bunların<br /> bulunması ve gösterilmesi kullanıcılara yararlı olmaz. Eğer arama motorlarının sitenizdeki sayfayı<br /> taramasını engellemek istiyorsanız, Google Web Yöneticisi Araçları, bu dosyayı oluşturmanıza<br /> yardımcı olacak, kolay kullanılabilen bir robots.txt oluşturucu (robots.txt generator) sağlamaktadır.<br /> Not olarak, eğer sitenizde alt alan adı kullanıyorsanız ve bu dizinlerde belirli sayfaların taranmasını<br /> istemiyorsanız o alt alan adı için de ayrı robots.txt dosyası oluşturmanız gerekir. Robots.txt hakkında<br /> daha fazla bilgi için Webmaster Yardım Merkezindeki robots.txt kullanım rehberini incelemenizi öneririz.<br /> Arama sonuçlarında görünmemek için bir çok yöntem vardır, örneğin robots bölümüne “NOINDEX”<br /> etiketi eklemek, şifre korumalı dizinler için .htaccess kullanmak ve Google Web Yöneticisi Araçlarını<br /> kullanarak taranmış içeriği indeksten çıkarmak gibi… Google mühendisi Matt Cutts tarafından sunulan,<br /> URL bloke metotlarının önemli noktaları hakkındaki videodan yararlanabilirsiniz.<br /> Robots.txt dosyası hakkında kullanışlı ipuçları<br /> • Hassas içerik için daha güvenli metotlar kullanın – Hassas veya gizli bilginin robots.txt ile<br /> bloke edilmesi sizi tamamen rahat ettirmemeli. Bunun nedenlerinden birisi, eğer bu linkler<br /> internette başka bir yerde referans olarak verilmişse (örneğin referans bloglarda), bloke ettiğiniz<br /> URLler arama sonuçlarında referans olarak görüntülenebilir (sadece URL gösterilir, başlık veya<br /> özet bilgi verilmez). Ayrıca, Robots Exclusion Standard ile uyumlu olmayan bazı arama motorları<br /> robots.txt dosyasında belirttiğiniz tanımlamalara uygun davranmayabilir. Son olarak, meraklı bir<br /> kullanıcı robots.txt dosyanızdaki dizin ve alt dizinleri inceleyebilir ve görünmesini istemediğiniz<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> içeriğe ulaşabilecek URLyi tahmin edebilir. Şifreleme veya .htaccess ile parola kullanımı daha<br /> güvenli alternatiflerden bazılarıdır.<br /> Yanlışlar:<br /> • arama sonuçlarına benzer sayfaların taranmasına olanak verilmemesi gerekir<br /> (kullanıcılar bir arama sayfasından diğer bir arama sayfasına erişmekten<br /> hoşlanmazlar)<br /> • aynı içeriğe sahip, çok az farklar bulunan otomatik oluşturulmuş sayfaların<br /> taranmasına olanak verilmemesi gerekir: “Birbirinin neredeyse aynısı 100 000<br /> sayfanın arama motorları tarafından indekslenmesi gerekir mi?”<br /> • proxy hizmetleri tarafından oluşturulan URLlerin indekslenmemesi gerekir<br /> Bağlantılar için rel=”nofollow” özelliği eklenmesi<br /> Bir bağlantının “rel” değerini “nofollow” olarak ayarlamak, sitenizdeki bazı bağlantıların takip<br /> edilmemesini veya bağlantı verilen sayfalara sizin sayfanızın bilgilerinin verilmemesini Google’a<br /> belirtir. Takip edilmemesi istenen bağlantı değeri, bağlantının etiketine rel=”nofollow” eklenmesiyle<br /> elde edilir.<br /> Güvenmediğiniz bir siteye bağlantı veriyorsanız veya sitenizin bilgilerini aktarmak<br /> istemiyorsanız “nofollow” kullanın<br /> Bu ne zaman yararlı olur? Eğer sitenizde herkesin görüş bildirebildiği genel kullanıma açık bir blog<br /> bulunuyorsa, bu görüşlerin içindeki bağlantılarla site bilgileriniz sorumluluk almak istemediğiniz<br /> sayfalara gidebilir. Blog görüş bildirim alanları kolaylıkla spam olarak kullanılabilir. Kullanıcıların<br /> eklediği bağlantılarda “Nofollow” kullanarak sitenizin zorluklarla elde edilen değerinin spam sitelerinde<br /> kullanımını engellersiniz. Birçok blog yazılım paketinde kullanıcıların eklediği bağlantılara otomatik<br /> olarak nofollow değeri eklenir, ancak eklemeyenleri de elle düzenlemek gerekir. Bu öneri aynı<br /> zamanda sitenizdeki ziyaretçi defteri, duyuru sayfaları, referans listeleri gibi kullanıcılar tarafından<br /> oluşturulan içerik için de geçerlidir. Eğer diğerleri tarafından oluşturulan bağlantılar için sorumluluk<br /> alıyorsanız (örneğin görüş bildiren kişiler güvendiğiniz kişilerse) o zaman bağlantılarda nofollow<br /> kullanmanıza gerek yok; ancak Google tarafından spam sitesi olarak tanımlanan sitelere bağlantılar<br /> verilmesi sitenizin algılanış değerini etkileyebilir. Web Yöneticisi Yardım Merkezi’nde görüş spam<br /> engelleme hakkında (örneğin CAPTCHA kullanımı ve görüşlerin incelendikten yayınlanması gibi)<br /> daha fazla ipucu bulabilirsiniz.<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> Sitemizin bilinirliğinden faydalanmak isteyen bir kişi haber yayınlarımıza görüş ekleyerek<br /> spam yapmaya çalışıyor<br /> Diğer bir kullanım ise, içerik hazırlarken bir siteye referans vermek istiyor, ancak sitenizin bilinirliğini<br /> o tarafa yönlendirmek istemiyorsanız “Nofollow” kullanabilirsiniz. Örneğin, içerik spam hakkında bir<br /> blog makalesi hazırlıyorsunuz ve daha önceden sitenize içerik spam mesajlar eklemiş bir siteyi<br /> belirtmek istiyorsunuz. Diğer kullanıcılarınızı uyarmak için spam sitesi bağlantısını makalenize<br /> ekleyebilirsiniz, ancak kesinlikle spam sitenin bağlantı yoluyla sizin sitenizin saygınlığından<br /> yararlanmasını istemezsiniz. İşte bu durumda nofollow kullanmak yararlı olacaktır.<br /> Son olarak, sayfanızdaki bütün bağlantılar için nofollow kullanmak istiyorsanız, sayfanızın<br /> etiketinde olması gereken robots meta etiketinde “nofollow” kullanabilirsiniz. Web Yöneticisi Merkezi<br /> Blog’da, robots meta etiket kullanımı hakkında sizlere yardımcı olacak makaleyi inceleyebilirsiniz.<br /> Bu yöntem, olarak yazılır.<br /> Sayfadaki bütün bağlantılar nofollow olarak belirlenmiştir.<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> Web sitenizin reklamını doğru metotlarla yapın<br /> Kişiler, arama veya diğer yöntemlerle sitenizdeki içeriği fark edecek ve sitenize verilen erişim<br /> bağlantıları zaman içinde artacaktır. Bu dönemde üzerinde çok uğraştığınız içeriğin kişiler tarafından<br /> bilinmesi isteğinizi Google anlıyor. Yeni içeriğinizin etkili olarak reklamını yapmak, aynı konuya ilgi<br /> duyan kişiler tarafından içeriğinizin daha hızlı fark edilmesini sağlar. Bu makalede açıklandığı üzere,<br /> önerilere uyulmaması aslında sitenizin iyi bilinirliğine zarar verebilir.<br /> Sitenizin reklamını yapmak için kullanışlı ipuçları<br /> • Yeni içerik ve hizmetler hakkında blog hazırlayın – Yeni içerik ve hizmetler hakkında kişileri<br /> bilgilendirmek ve bilinirliği yaygınlaştırmak için sitenizde blog yayını kullanabilirsiniz. Sitenizi ve<br /> RSS bağlantılarını takip eden diğer web yöneticileri de konuyu duyurmak isteyebilirler.<br /> • Yazılı dokümanlarınızda reklam yapabilirsiniz – Yazılı dokümanlarınızda firma veya sitenizin<br /> reklamını yapmak da yararlı olacaktır. Örneğin, firmanıza ait bir siteniz varsa, kartvizitlerde,<br /> antetli kağıtlarda, posterlerde sitenizin URLsini ekleyiniz. Firma web sitenizdeki yeni içerik<br /> hakkında müşterilerinizi bilgilendirmek için posta ile düzenli bültenler gönderebilirsiniz.<br /> • Sosyal medya siteleri kullanabilirsiniz – Kullanıcı etkileşimi ve paylaşım sağlayan sitelerde<br /> benzer içeriğe ilgi duyan kişileri aradıkları içerikle buluşturmak kolaylaşır.<br /> Yanlışlar:<br /> • her yeni, küçük miktarda içeriğin reklamını yapmaktan kaçının; büyük düşünün,<br /> ilgi çekici şeyler hazırlayın<br /> • sunulan hizmet için suni yöntemlerle en üst sıralarda çıkmak amacıyla site<br /> hilelerine başvurmayın<br /> • Firmanızı Google Firma Merkezi’ne ekleyin – bir firmanız varsa, firma bilgilerini Google<br /> Local Business Center’a eklemek müşterilerinize Google Maps ve web arama ile<br /> ulaşabilmenize olanak sağlar. Web Yöneticisi Merkezinde yerel işletmenizin reklamını yapmak<br /> hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.<br /> • Sitenizin ilgili olduğu topluluklarda bulunan kişilere erişin – Büyük olasılıkla sitenize benzer<br /> başlıkları paylaşan siteler vardır. Bu siteler ile iletişim kurmak genelde yararlı olur. Bu<br /> topluluklarda tartışılan güncel konular, yeni içerik için ek fikirler üretmek ve iyi bir topluluk<br /> oluşturmak için size yardımcı olabilir.<br /> Yanlışlar:<br /> • faaliyet alanınızdaki bütün sitelere bağlantı isteği göndererek spam yapmayın<br /> • başka sitelerden bağlantı satın alarak, sitenize gelen trafiği artırmadan<br /> PageRank elde etmeye çalışmayın<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> Web Yöneticisi Ücretsiz araçlarından yararlanın<br /> Google da dâhil olmak üzere arama motorları web yöneticileri için ücretsiz araçlar sağlar: Google’ın<br /> Web Yöneticisi Araçları, web yöneticilerinin, siteleri ile Google’ın nasıl etkileşimde olacağını daha iyi<br /> kontrol etmelerine ve Google tarafından siteleri hakkında sağlanan kullanışlı bilgiye erişmelerine<br /> yardımcı olur. Web Yönetici araçları kullanmak sitenize ayrıcalıklı davranılmasını sağlamaz; ancak<br /> sitenizdeki problemleri belirleyerek düzeltmenize ve aramalarda sitenizin daha iyi performans<br /> kazanmasına yardımcı olur. Bu hizmeti kullanarak web yöneticileri şunları yapabilir.<br /> • Googlebot tarafından taranırken sitenizde sorun olabilecek bölümleri belirlemek<br /> • XML Site Haritası dosyası yüklemek<br /> • robots.txt dosyalarını oluşturmak ve analiz etmek<br /> • Googlebot tarafından taranmış URLleri indeksten çıkartmak<br /> • tercih edilen alan adını belirtmek<br /> • başlık ve tanım meta etiketleri ile ilgili sorunları belirlemek<br /> • bir siteye erişmek için en çok kullanılan arama terimlerini anlamak<br /> • Googlebot tarafından sayfalar nasıl algılanıyor anlamak<br /> • Google sonuçlarında gösterilmesini istemediğiniz bağlantıları çıkartmak<br /> • kalite yönergeleri ihlalleri hakkında bilgi almak ve sitenin yeniden değerlendirmesini talep etmek<br /> Yahoo! (Yahoo! Site Explorer ) ve Microsoft ( Live Search Webmaster Tools ) tarafından da web<br /> yöneticisi için araçlar ücretsiz sunulmaktadır.<br /> Web analytics hizmetlerinden yararlanın<br /> Google Web Yöneticisi Araçlarını veya diğer hizmetleri kullanarak sitenizin taranmasını ve<br /> indekslenmesini geliştirdiyseniz, sitenize gelen trafiği merak ediyor olabilirsiniz. Google Analytics gibi<br /> Web analiz programları bu bilgiyi alabileceğiniz değerli bir kaynaktır. Bunları kullanarak:<br /> • kullanıcıların sitenize nasıl eriştiğini ve sitedeki davranışlarını inceleyin<br /> • sitenizdeki en çok ilgi çeken içeriği belirleyin<br /> • sitenizde yaptığınız değişikliklerin etkilerini görün (örneğin, başlık ve tanım meta<br /> etiketlerini değiştirmek, arama motorlarından sitenize gelen trafiği artırdı mı?)<br /> İleri düzey kullanıcılar, analiz paketinin sağlayacağı bilgiyi sunucu log dosyalarından elde edeceği<br /> bilgi ile birleştirerek, ziyaretçilerin sitedeki dokümanlarla nasıl etkileştiği (örneğin, siteye erişmek için<br /> ziyaretçilerin kullanabileceği diğer terimleri belirlemek) konusunda çok daha detaylı bilgi edinebilir.<br /> Son olarak, Google tarafından sunulan Google Website Optimizer ile sayfalarda yapacağınız<br /> değişikliklerden hangilerinin daha çok müşteri dönüşümüne yol açtığını görebilirsiniz.<br /> Bu, Google Analytics ve Google Web Yöneticisi Araçları ( “Google Trifecta” videosunu izleyebilirisiniz)<br /> ile birleştirildiğinde sitenizi geliştirmeye başlamanız için çok güçlü bir araçtır.<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008<br /> Web Yöneticileri için Yardımcı Kaynaklar<br /> Google Web Yöneticisi Yardım Grubu – Rehber hakkında soru ve görüşlerinizi bize lütfen iletin<br /> Google Web Yöneticisi Merkezi Blog – Web sitenizi geliştirmek için Google kullananlar tarafından<br /> yayınlanan bloglar<br /> Google Web Yöneticisi Yardım Merkezi – Web Yöneticisi ile ilgili konularda detaylı dokümanlar<br /> Google Web Yöneticisi Araçları – Google ile sitenizin nasıl etkileşimde olacağını belirleyin<br /> Google Web Yöneticisi Rehberleri – Tasarım, içerik, teknik ve kalite başlıklarında Google rehberleri<br /> Google Analytics – Ziyartçi kaynaklarınızı, neleri incelediklerini görüp değişimi karşılaştırın<br /> Google Website Optimizasyonu – Neyin çalışıp neyin çalışmayacağını görmek için sayfalarınızda<br /> deneyler yapın<br /> SEO işe almak – Tek başınıza bunları yapmak istemiyorsanız, bir SEO iş ortağı seçmenizde bu<br /> rehberden yararlanabilirsiniz.<br /> Aksi belirtilmedikçe, bu dokümanın içeriği Creative Commons Attribution 3.0 Lisansı ile<br /> lisanslanmıştır.<br /> Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi, Versiyon 1.1, 13 Kasım 2008</strong></em></h2> </h1> </h6> </h1> <p>

About ertooth

web master,

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Etiket Bulutu

8.özel güvenlik sınav sonuçları ve cevapları 9.Özel Güvenlik Yenileme Sınav Soruları ve Cevapları 2012 kıyamet vakti Ahlaksızlar Arkadaşlık sitelerindeki dolandırıçı yöntemleri Arkadaşlık Sitelerindeki Sanal Üyeler ayıplı ürün satan firmalar Başörtü gerçeği Başörtüsü sorunu Başörtüsü ve Kapanma Gerçeği benim Bernardo Vieira's bunun CREDIT LYONNAIS BANK Ghana. Mr.John OMAR din Dolandırıcılar E-postanıza Gelen Tuzaklara Dikkat! Ermeni Soykırımı Etiketler:Arkadaşlık sitelerindeki dolandırıçı yöntemleri google Google'da üst sıralara çıkmak. Google Arama Motoru Optimizasyon green card dolandıcıları. Green Card Tuzağına Dikkat Guinea-Bissau's president Joao Bernardo Vieira's Göçmenlik Vizesi programı hakan Hakan AKTAŞ ilk insan insan hakları insan hakları ve özgürlük international passport internetteki tuzaklar. internetten para nasıl kazanılır Kader kyamet alametleri kıyametin yılı kıyamet ne zaman kopaçak kıyamet süresi Kıyamet vakti Kıyemet vakti kıymametin süresi madde mail adresinize gelen şüpheli maillere itibar etmeyiniz.Miss.Abijah Francisco José mutluluga ulasmanin ipuclari mutluluğun resmi mutlu olmak Osmanlı İmparatorluğu porno siteleri qnet gerçeği republican forces sahte arkadaşlık siteleri Sahte üyeler sanal üyeler seo'nun en temel kuralları seo nasıl yapılır seo ne demek Soykırım the Prime Minister of Guinea-Bissau's Turban gerçeği Türban Yasağı Türkiye'de qnet Tuzağı Türkiye ilk slogan sitesi Türkiye USA konsolosluğu vize işlem ücreti dolandırıcılığı yabancı ve türk arkadaşlık siteleri Yeni özel güvenlik kimlik kartları yenilendi yeşil kart dolandıcıları Yeşilkart dolandıcıları yeşil kart sahtakarları Özel Güvenlik Sınav Sonuçları Üçkağıtçılar özel güvenlik sınav sonuçları ve cevapları ırk

Blog Stats

  • 60,393 hits
%d blogcu bunu beğendi: